איטום קירות חיצוניים – כל מה שצריך לדעת

איטום קירות

צריכים איטום או איתור נזילות?

תוכן עניינים

  • מומחי האיטום

    מומחי האיטום
  • איך מבצעים איטום קירות חיצוניים

    קירות הבית חשופים לא מעט למקורות מים שונים כמו גשם – חשיפה זו עלולה להוביל לחדירה של מים שתחל בקירות החיצוניים ולבסוף תוכל להגיע אל הקירות הפנימיים, התקרה ואף הרצפה של הבית. על מנת להימנע ממצבים אלה, ניתן לבצע איטום קירות חיצוניים שיבטיחו שהקירות יישארו יבשים.

    למה צריך לבצע איטום קירות חיצוניים

    חדירת המים יכולה להתרחש כאמור דרך סדקים בלבנים או שימוש בצבע לא מתאים לקירות חיצוניים ויכולה לגרום להיווצרות של לחות שתביא להופעה של עובש או נזק תמידי למבנה. הלחות יכולה להרוס את הבנייה של הבית, הציפוי, חלונות, דלתות ואת הגג. לחות מוגברת גורמת גם להיווצרות של עובש אשר יופיע לרוב בחדרים תת קרקעיים בבית, בקירות ואף בגגות ובמרזבים, במקרים כאלה מומלץ לעשות גם איטום גגות או איטום מרתפים. איטום קירות חיצוניים ימנע את התופעות הללו ולכן מדובר באחת מהפעולות ההכרחיות בתהליך בנייה או שיפוץ של בית.

    עובש בקירות

    כאשר נוצרים סדקים במבנה של הבית, אזורים שונים יכולים להתחיל לספוג מים. מדובר בפעולה שיכולה ליצור מעין שכבת טלאים לחים שלבסוף גורמת לרטיבות לחדור פנימה אל הקירות הפנימיים של הבית. חדירת המים יכולה להיווצר גם בעקבות שימוש בחומרים לא איכותיים או אנשי מקצוע שלא מבצעים את עבודתם בצורה יסודית ומשאירים פתחים שדרכם הרטיבות יכולה לחדור ולכן חשוב לבצע איטום קירות חיצוניים תוך שימוש באנשי מקצוע מתאימים. במרבית המקרים לא נדע שקיימת בעיה של רטיבות עד אשר היא כבר תחדור היטב פנימה וייצרו מוקדים של עובש. בשלב שבו נבחין בכתמי רטיבות על הקירות או הגג, יידרש טיפול נרחב, יסודי ויקר לתיקון הבעיה שרק לאחריו יוכל להתבצע איטום קירות שימנע מאותה בעיה להיווצר שנית. אותם טלאים שנוצרים יכולים להכיל משקעים שלאורך זמן יגרמו לחורים בקיר ולשבירה של הטיח. הטלאים גם יוצרים אזורים "קרים" בקיר (שהחום בהם הוא מאוד נמוך ביחס לאזורים אחרים) שייגמרו אף לרמת לחות גבוהה ביחס לאוויר הפנימי של הבית. פעולה זו מעלה את הסיכוי והמהירות של הופעת עובש שחור בקירות הבית. באזורים שבהם הטמפרטורות מאוד נמוכות (בעיקר באזורים היותר צפוניים של הארץ) גם כן חשוב לבצע איטום קירות חיצוניים כיוון שקיימת סבירות שהמים שחדרו לקירות החיצוניים יקפאו ואז הם יתרחבו דווקא כלפי חוץ וייצרו סדקים בכל המבנה החיצוני. פעולת ההפשרה בשלב מסוים תגרום לחדירה גדולה יותר של מים ופגיעה בחומרים מהם הבית בנוי. העובש יכולה להיווצר גם על הקירות החיצוניים של הבית ולגרום לנזק מהותי שיחליש את יציבות המבנה.

    תהליך איטום קירות

    התהליך של איטום קירות חיצוניים מתחיל ראשית בבדיקה של המצב הנוכחי וביצוע מספר פעולות מניעה דווקא לא בקירות הבית. פעולות אלה כוללות ניקוי של המרזבים(והקפדה על ניקוי קבוע אחת לכמה זמן), הרחקה של שפכי המים כארבעה מטרים מהבית והתקנה של מכשור שיסייע בפיזור שווה ונכון של המים על מנת למנוע הצטברות של מים צמוד לקירות הבית. בנוסף, את האדמה סביב יסוד הבית צריך לדרג על מנת למנוע התאספות של מי גשם וחיתוך שיחים ועצים שגדלו כך שמונעים ניקוז תקין של המים. השלב השני הוא איטום חלונות, דלתות, צינורות, גג ואף פתחי האוורור של הבית. איטום הסדקים מסביב פתחי הצינורות בבית עם חומרי איטום מתאימים גם הוא יימנע דליפה אפשרית לתוך הקירות. כאשר מבצעים איטום קירות, דלתות או צינורות, חשוב להתאים את החומר והמכשור בו משתמשים על מנת לבצע את הפעולה ביסודיות ובמקצועיות. ניתן לבצע איטום קירות חיצוניים באמצעות שילוב של חומר סיליקון ולטקס שנחשב לגמיש ונדבק ביתר קלות למשטחים. ישנם צבעים שמשמים למטרת איטום קירות חיצוניים – כאשר מרביתם מתייבשים לאחר כחצי שעה. מומלץ גם למרוח חומר קוטל פטריות על למנוע אפשרות של הצטברות טחב בקירות. כאשר מדובר בהליך איטום קירות חיצוניים שמבוצע כחלק משיפוץ בית ישן, יכול להיות שיהיה צורך במילוי סדקים חיצוני קיימים. יש לכסות את הסדקים באמצעות חומר מילוי מתאים ולהחליק אותו עם כף מתאימה לפני שמניחים את חומר האיטום.

    איטום קירות חיצוניים בסנפלינג

    לעיתים, בדרך כלל במבנים גבוהים, האפשרות היחידה לעשות איטום לקירות החיצוניים היא באמצעות סנפלינג.
    הליך זה הוא מורכב ודורש מקצוענות גבוהה של אנשי המקצוע, בגלל שנדרש גם להיות תלוי באויר וגם לעשות את עבודת האיטום בצורה מדוייקת ומקצועית.

    איטום קירות חיצוניים באמצעות החומר המתאים

    פעולת איטום קירות חיצוניים יכולה להתבצע על ידי איש מקצוע אך יש באפשרותכם גם לבצע זאת בעצמכם. למטרה זו, עליכם להכיר את הסוגים השונים של חומרי איטום בהם ניתן להשתמש על מנת לבחור באפשרות הטובה ביותר. במידה ואתם נמצאים בהליך בניית בית, וודאו שאנשי המקצוע משתמשים באחד מסוגי האיטום הבאים: ציפוי איטום בטון – מדובר במלט שנצמד לבטון באופן מוחלט ואפשר למרוח אותו גם על קירות צבועים במידת הצורך או אוטם בטון על בסיס סיליקט שמתחבר אל הבטון. חשוב לדעת שבסוג השני ניתן להשתמש למטרת איטום קירות חיצוניים לא צבועים. אם החלטתם לצבוע את הקירות החיצוניים של הבית למטרת האיטום, תוכלו לבחור בצבע איטום שמאוד דומה לצבע אקריל לקיר אך הוא מיועד במיוחד למטרת האיטום ומניעת חדירה של מים לקירות.

    בדיקה של האיטום

    מגוון האפשרויות של חומרי איטום הוא רב ולכן על מנת להיות בטוחים שבחרתם במוצר הנכון, כדאי לבצע בדיקה ניסיון לאחר תהליך איטום קירות חיצוניים – כך תוכלו לוודא שלא יחדרו מים לקירות בעתיד. על מנת לבצע את הבדיקה יש לרסס מים על אזור מסוים בקיר  למשך מספר שעות בזווית של כשלושים מעלות. לאחר מכן, יש לבדוק את הלחות בבית באמצעות מד מיוחד. במידה ולא תהיה עלייה בלחות, תוכלו להיות בטוחים שפעולת האיטום בוצעה בהצלחה. איטום קירות חיצוניים לא רק יגן על הבית שלכם מנזקים עתידיים, הוא גם יכול להבטיח לכם ששווי הבית יישמר ואף יעלה לאורך השנים בגלל תקינותו.

    כמה עולה איטום קירות חיצוניים?

    המחיר של איטום קירות חיצוניים משתנה בהתאם לצורך ולגודל הקיר, אם אתם רוצים לקבל הערכת מחיר לכמה עולה איטום קירות חיצוניים אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר או לקרוא את הכתבה המלאה

    איך עושים איטום קירות חיצוניים?

    יש מגוון דרכים וחומרים שבאמצעותם ניתן לעשות איטום קירות חיצוניים.
    במידה ומדובר על בית פרטי בדרך כלל עבודה קרקעית או על סולם תספיק, אך במידה ומדובר בבניין גבוהה לרוב יהיה צורך באיטום קירות חיצוניים בסנפלינג.
    לכל הפרטים תקראו את הכתבה המלאה.

    מתי צריך לעשות איטום קירות חיצוניים?

    אפשר לזהות מתי צריך לעשות איטום קירות חיצוניים במספר דרכים.
    ראשית, במידה ואתם מזהים נזילה, יש צורך באיטום קירות חיצוניים.
    שנית במקרה ואתם מזהים סדקים, עובש או שברים בקיר החיצוני, נדרש לעשות איטום לקיר
    בנוסף, אפשר לעשות בדיקה של איטום הקיר בשיטה שכתבנו, מוזמנים לקרוא את הכתבה המלאה כדי לראות.
    אך בסופו של דבר, על מנת להיות בטוחים שהקירות שלכם אטומים, צריך להתייעץ עם חברת איטום מקצועית, מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת פרטים.